TIPY PRO PERSONALISTY
Jak přitáhnout uchazeče pomocí obsahu na kariérním webu
Hledání nových zaměstnanců je v dnešní době poměrně velkým oříškem. Přemýšleli jste někdy nad tím, jak oslovit potenciální zájemce i jiným způsobem, než je klasický pracovní inzerát s náborem zaměstnanců mohou efektivně pomoci dobře promyšlený HR marketing a dlouhodobé budování značky zaměstnavatele. Kromě samotného inzerátu můžete oslovit potenciální zájemce například originálním obsahem na kariérním webu. Pojďme se podívat na pár konkrétních tipů.
Než začnete tvořit obsah, popřemýšlejte, kdo je vaší cílovou skupinou
Své články, styl komunikace a témata přizpůsobte své cílové skupině nebo skupinám. Hledáte aktuálně spíš studenty a čerstvé absolventy nebo obsazujete více seniorních pozic? Volte témata vhodně k tomu, na koho cílíte.
Hledáte absolventy a juniorní pozice? Jaký obsah by je mohl zajímat? Jaká témata nejčastěji nováčci řeší při volbě svého prvního zaměstnání? Co pro ně může být užitečné vědět předem? Pro lidi čerstvě po škole je určitě důležitý adaptační proces, co je čeká na výběrovém řízení a jak to bude celé probíhat. Proto může být vhodným článkem třeba takový rozhovor s team leaderem o tom, jak vypadá adaptační proces nováčků v týmu a zda budou mít po celou dobu k dispozici zkušenějšího parťáka, který jim v případě potřeby pomůže. Máte kvalitně propracovaný onboardingový proces? Prezentujte ho a popište konkrétně, ať zájemci vidí, že zaškolení u vás není stresující záležitostí a typickým hozením do vody.
Jaká mohou být další vhodná témata?
Jak vypadá vaše pracoviště a jaké jsou jeho výhody (od příjemné a dostupné lokality, podniků v okolí, kam chodíte na oběd, přes terasu s výhledem, kde zaměstnanci společně tráví pauzy u dobré kávy, až po sdílená kola, která máte hned u vstupu).
Jací lidé u vás pracují, jaké jsou jejich úspěchy, co je baví, jaká byla jejich cesta do firmy a co na práci u vás oceňují.
Čím se vaše společnost zabývá, jaké projekty nyní řešíte, jaké vize a cíle máte do budoucna.
Kdo jsou vaši klienti a co o vás říkají.
Jak u vás funguje náborový proces, jak se mohou zájemci připravit na pohovor, s kým se uchazeči setkají a jak dlouho to bude celé trvat.
A mnohé další...
Nezapomeňte, základem jsou vaši vlastní zaměstnanci
Obsah kariérního webu zakládejte na vlastních příbězích a lidech. Zeptejte se svých zaměstnanců, jaké informace pro ně před nástupem byly užitečné? Co je nejvíce zajímalo? Jaká fakta si hledali a co jim naopak chybělo na vašem webu? Právě tak se vám podaří najít ta nejvhodnější témata, která uchazeče zaujmou, přesvědčí je, že jste ten pravý zaměstnavatel a usnadní jim případný vstup do vaší firmy.
Pište o svých lidech, jejich kariérní cestě ve vaší firmě, co studovali, jak hodnotí svůj první rok u vás, ale třeba i o tom, co dělají ve volném čase a jak se jim líbil poslední teambuilding.
Spokojení zaměstnanci jsou nejlepší vizitkou vaší společnosti a zdravé firemní kultury.
Autor: HR poradna, Galerie zdravotnictví